התקנת בית חכם: האם אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם?

"בית חכם" הוא הכינוי המקובל, לאמצעים שונים לשיפור השליטה החשמלית והממוחשבת, בהתקני חשמל שונים במבנה. תחום זה מודולארי מאוד. הוא מעין "לגו" של אפשרויות, שניתן לבחור מהן מה שרוצים, לוותר על אחרות, לשלב אלמנטים שונים וכדומה. האם פירוש הדבר, שתוכלו לעשות זאת בעצמכם ובכך אולי גם לחסוך מעט בהוצאות?

חשיבות העבודה עם איש מקצוע

ניתן לרכוש לבד את רכיבי "הבית החכם", אבל האם כדאי לנסות גם להתקין אותם בעצמכם? התשובה הקצרה היא שהדבר אפשרי, אבל לא מומלץ. מדוע?

הסמכה לגבי חשמל – חלק מהעבודה שתידרש, עשויה לכלול עיסוק במערכות חשמל במתח גבוה, שמובנות בתשתיות הבית. האם יש לכם הסמכה לעסוק בכך?

הבנה בחשמל – גם לגבי עבודה עם מערכות שאינן במתח גבוה, חשובה ההבנה בתחום החשמל.

בטיחות – התקנה לא טובה, תפגע ביכולת המערכות לתפקד. אבל לכל זאת יש כמובן גם היבט נוסף, חשוב אולי יותר – בטיחות.

הבנה במערכות ספציפיות אלה – הסמכה וניסיון לעבודה עם חשמל, לא מספיקה. בכדי להתקין מוצרים אלה בצורה הטובה ביותר, חשובה גם הבנה במערכות הספציפיות של "הבית החכם".

חשיבות הניסיון – הניסיון בהתקנת מערכות מסוג זה, מאפשר למתקין לעזור לכם להיות מודעים לאפשרויות השונות, להבין את השלכותיהן ולבחור את המתאים לכם ביותר.

חשוב שתדעו שאצל חברת  Somfyתמצאו מבחר מוצרים לתחום זה. לא רק זאת, החברה מציעה גם שירות התקנה מקצועי לכל המוצרים האלה. תודות לכך, תוכלו להיות רגועים, בידיעה שהמערכות מותקנות באופן תקין ובטוח ושהן תתפקדנה היטב.

התקנת בית חכם: האם אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם?

מערכות לדוגמה

בכדי להמחיש את הנושא, אלה דוגמאות לכמה מערכות שניתן להתקין, בכדי להפוך את הבית ל"בית חכם":

תריסים חשמליים

התקנת תריסים עם הפעלה חשמלית או הפיכת תריסים קיימים לתריסים אשר ניתנים להפעלה בצורה כזו. הפעלה כזו אגב, לא באה במקום יכולת ההפעלה הידנית, אלא בנוסף לה.

שער חשמלי

פתיחה וסגירה מרחוק של שער הכניסה למבנה או לחניה. זאת, לצד שימוש במגוון עזרים לשער. למשל נורת אזהרה שמופעלת תוך כדי תנועת השער או עינית בטחון שמונעת פגיעת השער במי שעומד בדרכו.

ניהול אבטחה מתוחכם

ניהול מרוכז ומשופר, של התקני האבטחה השונים בדירה. יכולת לזהות תנועות חשודות ואף להבדיל בין תנועות אדם לבין תנועות בעלי חיים. קבלת חיווי מחיישנים שונים במבנה, דוגמת חיישנים שמזהים פתיחת דלת או חלון.

תאורה מתקדמת

שליטה מרחוק על התאורה בחדרים שונים במבנה, על עוצמתה, על הזמנים שבהם היא מופעלת או מכובה ועוד. הפעלה של התאורה בנסיבות מבוקשות (כמו כניסת אנשים לחדר).

חיישנים מיוחדים

מעבר לחיישנים שציינו, ניתן לשלב במערכת "בית חכם" עוד מגוון סוגי חיישנים, למטרות מיוחדות. למשל חיישן טמפרטורה, אשר יאפשר להפעיל מערכות שונות בהתאם למזג האוויר. חיישנים אחרים עשויים לסייע לזהות מצבי חירום, דוגמת חיישן דליפת מים.

אינטרקום

באמצעות מערכת אינטרקום מתוחכמת, ניתן לשדרג באופן משמעותי מאוד את דלת הכניסה לבית. המערכת כוללת וידאופון, אשר יכול גם לצלם את הכניסה בזמנים מבוקשים, כולל באמצעות טכנולוגית ראיית לילה. אינטרקום כזה יאפשר להציג טמפרטורה חיצונית, לפתוח את שער הכניסה מתוך הבית ועוד.

לסיכום

עבודה כזו מוטב להשאיר לאנשי המקצוע. מה גם, שהיא לא יקרה במיוחד, בוודאי כאשר לוקחים בחשבון את התועלת שמופקת ממערכות אלה, ביחס לעלותן.

נגישות
גלילה לראש העמוד