יש לך כרטיס ביקור? כוונתנו לאתר מקצועי, לא לחתיכת הנייר הידועה. נכון, לעורך דין מקצועי יש גם כרטיס ביקור רגיל מודפס, אבל הלקוחות הפוטנציאליים שלו בוודאי ייבדקו לגביו גם באינטרנט. למעשה, חשוב שכרטיס הביקור יכלול בפרטי הקשר גם הפניה לאתר, בכדי למצוא מידע נוסף. איך מקימים אתר כזה ומה מיוחד בו? אלה חמשת הצעדים העיקריים:
הפנים של העסק
האתר הוא מעין שיקוף נוסף, של הפנים של העסק – התדמית שלו בפני הציבור. הדבר מתבטא ברמה הטכנית, באלמנטים עסקיים רבים שיש לחשוב עליהם מראש, עוד לפני הקמת האתר בפועל. עורך דין חדש או משרד עורכי דין חדש שמתגבש לראשונה, צריכים לתכנן כל מה שקשור בכך במקצועיות וביסודיות. לדוגמא – הלוגו של העסק. כל זאת, לא חייב להיות תהליך יקר או ממושך מדי. לדוגמא: אם אין עדיין לוגו לעסק, תוכל לייצר לוגו עצמאית. כלומר, לא חייבים להיעזר בשירותי מעצב גרפי.
הגדרת תפקיד האתר
עשוי להיראות מפתיע, שהגענו לשלב שני במתווה הקמת אתר ולמרות זאת אנחנו עדיין מדברים על היבטים עסקיים ולא טכניים. אבל זה כל העניין – האתר איננו אלמנט טכני עבור עורך דין, אלא אלמנט עסקי מובהק. בכדי לממש אותו נחוצים גם שלבים טכניים, אבל זה עניין אחר. לכן, אחרי השלב בו הוחלט "מי אני" או "מי אנחנו" מבחינות כתדמית, מיתוג ומיצוב, צריך כעת להגדיר מה רוצים שהאתר יעשה. אלה כמה מהמטרות הסבירות עבור עורכי דין: להביא למשרד לקוחות חדשים, לספק לציבור מידע מדויק לגבי שירותי המשרד השונים ולאפשר ללקוח למצוא במהירות ובקלות פרטי קשר עדכניים.
שכירת מקצוענים
הקמת אתר, הוא תהליך שרצוי מאוד לעשות בסיוע מקצוענים. אלה יכולים להיות מקצועני שיווק והקמת אתרים (לשלב התכנון), מומחי ממשק משתמש (להגדרת ממשק משתמש ואחריות על נושא השימושיות) וכן מתכנת שמתמחה בהקמת אתרים (להקמה עצמה).
קידום האתר
האתר איננו רק "כרטיס ביקור" פאסיבי, שאתם אישית מוסרים את פרטיו למישהו. בכדי שהוא יביא לקוחות חדשים, הם צריכים למצוא אותו במנועי החיפוש. מאחר שיש בערך מיליארד עורכי דין בישראל, לגמרי לא פשוט להתבלט בשוק זה. ואם לקוח שמחפש עורך דין לא רואה אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, ברוב המקרים הוא לא ימשיך הלאה. המשמעות לכך, היא שחיוני להסתייע במומחי קידום אתרים. זאת, עוד לפני הקמת האתר, בכדי לשלב בתכנונו היבטים אלה.
בנייה, ניטור, שיפור
הקמת אתר איננה עניין חד פעמי של "שגר ושכח". חיוני לאחר ההקמה לנטר את מצב האתר, לדעת שהוא אכן זמין לגולשים ונטען במהירות סבירה. פידבק מלקוחות ומומחים שונים, יסייע לשפר את האתר בהתמדה. כמו כן, יש שיקולי אבטחה – האם האקרים תקפו את האתר? רשמו במקום הטקסט השיווקי היפה שלך, למשל טקסט שיווקי של החמאס? איך תדע שלא, אם לא תבדוק? יש פתרונות לכך.
לסיכום
אתר לעורך דין הוא מבין סוגי האתרים הפשוטים יותר, אך חיוני שהוא יראה ויתפקד באופן איכותי מאוד.